Tuesday 3 April 2018

اشتباهات بی برگشت در طراحی سایت


اشتباهات بی برگشت در طراحی سایت
همه ما میدانیم که موفقیت تصادفی نبوده و چیزی جز حاصل زحمات و تلاش های پی در پی نیست. بنابراین دلیل آنکه بعضی سایت های اینترنتی مخاطبین بالایی دارند چیزی جز طراحی سایت و محتوای مناسب نیست.اما در این میان برخی سایت ها با وجود داشتن محتوای مناسب باز هم شکست خورده و مخاطبین خود را از دست میدهند .دلیل این اتفاق چیزی نیست جز ارتکاب به اشتباهات بی بازگشت طراحی سایت که در ادامه به شرح مهمترین آنها میپردازیم.

اشتباه بزرگ یک طراحی سایت:
سایت در دست ساخت است!( PAGE UNDER CONSTRUCTION ) این پیغامی است که خیلی از ما گاها در هنگام ورود به یک سایت با آن مواجه و عصبانی شده ایم.چرا که معتقدیم ورود به یک سایت ساخته نشده چیزی جز هدر رفتن وقت برایمان نداشته است.از این رو توجه کنید که تا هنگام کامل نشدن سایت به آن لینک ندهید.

اشتباه بزرگ دو طراحی سایت:
صفحه مورد نظر شما یافت نشد!!! (PAGE CANNOT BE FOUND)این پیغام یکی از مهلک ترین اتفاقاتی است که میتواند برای موفقیت یک سایت رخ دهد. بنابراین برای حفظ مخاطبین خود حواستان به لینک های شکسته در سایت باشد.

اشتباه بزرگ سه طراحی سایت:
پنجره های تبلیغاتی یهویی!!! (POP UPS).به شخصه اگر وارد سایتی شوم و باز شدن پی در پی پنجره های آزاردهنده تبلیغاتی باعث هدر رفتن زمان و مانع از دیدن اطلاعات مورد نیازم شود، از همان ابتدا سایت را بسته و به دنبال سایتی دیگر میروم. استفاده از این پنجره های تبلیغاتی باید در زمان مناسب خودش باشد. به قول معروف هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.



اشتباه بزرگ چهار طراحی سایت:
فلش های اجباری در بدو ورود.گرچه استفاده از فلش به دلیل امتیاز منفی اش در سئو سایت هیچگاه توصیه نمیشود اما در صورت اصرار، حداقل دکمه رد کردن آن را تعبیه کنید تا مخاطبی که برای دسترسی به مطالب سایت عجله دارد به اجبار محکوم به دیدن فایل فلش شما نباشد.



اشتباه بزرگ پنج طراحی سایت:
اسکرول های آزاردهنده!!! حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که در هنگام بازدید از یک سایت متوجه شوید که عرض صفحه سایت بزرگتر از عرض مرورگر شماست. از این رو برای دیدن ادامه مطلب مجبور به چپ و راست رفتن شوید.تنظیم نبودن عرض سایت به قدری آزار دهنده است که گاها مخاطب فرار را به قرار ترجیه میدهد.



اشتباه بزرگ شش طراحی سایت:
استفاده از عکس های غول آسا! فراموش نکنید که همیشه حجم عکس های خود را کاهش دهید چرا که گاهی عکس ها بعلت حجم زیاد مانع لود شدن سریع صفحه سایت شما میشود و بیننده را ناچار به ترک سایت شما میکند !



اشتباه بزرگ هفتم طراحی سایت:
متن های نامفهوم و پاراگراف های طولانی عامل خستگی ذهن مخاطب است.بنابراین برای جلب رضایت آنها علاوه بر جملات کوتاه و صریح از فونت خوانا و مناسب استفاده کنید.



No comments:

Post a Comment