Tuesday 3 April 2018

طراحی فروشگاه اینترنتی


طراحی فروشگاه اینترنتی
فروشگاه‌های اینترنتی شکل تجارت سنتی را دگرگون کرده‌اند همچنین امکان فروش کالاهای غیرفیزیکی یا کالاهای دیجیتال مانند فایل‌های صوتی و تصویری و کتاب‌های الکترونیک را نیز با کمک طراحی سایت فروشگاهی امکان‌پذیر شده است.

مزایای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
خرید هوشمندانه نیازمند کسب اطلاعات کافی و دقیق است. در فروش سنتی، کسب اطلاعات کافی گاهی دست نیافتنی و گاهی مشکل است ولی در فضای اینترنت، دسترسی آزاد به حجم زیادی از اطلاعات از جمله مشخصات کالا، تصاویر متعدد، نظرات سایر خریداران، مقایسه با سایر کالاها، امکان مقایسه‌ی قیمت به آسانی و بسیاری امکانات و قابلیت‌های دیگر، خرید هوشمندانه را بیش از گذشته در دسترس شده است.
طراحی سایت فروشگاه آنلاین یا اینترنتی مزایایی هم برای ارائه دهندگان خدمت و کالا به دنبال دارد. عدم نیاز به فروشگاه فیزیکی که برخی اوقات قیمتی بسیار بالا دارد و عدم نیاز به حضور دائم در فروشگاه یا استخدام نیروهای متعدد از سایر مزایای فروشگاه اینترنتی است.

پیش نیازهای طراحی فروشگاه اینترنتی
فروش اینترنتی همانند فروش فیزیکی، پیش‌نیازهایی دارد. نخستین گام در ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، تحلیل و برنامه‌ریزی است. باید توجه داشت که فروش تمامی کالاها از طریق اینترنت امکان‌پذیر نیست. برخی انواع کالاها به بررسی حضوری و گفتگوی رودررو نیازمند هستند. برخی دیگر از کالاها به دلیل قیمت بالا یا نیاز به بررسی و دقت بیشتر ممکن است امکان فروش از طریق اینترنت را نداشته باشند.

پیش‌نیازهای طراحی فروشگاه اینترنتی
پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، ایجاد یک چرخه‌ی تامین و توزیع کالا الزامی است. تعیین روش‌ها و فرآیندهای تامین کالا در هنگام سفارش و روش‌ها و فرآیندهای ارسال کالا در زمان مناسب از پیش‌نیازهای دیگر در فروش اینترنتی است.

در مرحله‌ی بعدی، می‌بایست طرحی جذاب و مطابق با اصول تجربه‌ی کاربری ایجاد شود. ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی علاوه بر ایجاد جذابیت، می‌بایست ایجاد کننده‌ی اعتماد نیز باشد. طرحی که کیفیت پایین داشته باشد یا اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیارش قرار ندهد، نمی‌تواند تولید‌کننده‌ی اعتماد و سبب خرید اینترنتی شود.

برنامه‌نویسی فروشگاه اینترنتی گام نهایی است. پس از برنامه‌نویسی، دریافت نماد اعتماد الکترونیک و مراحل لازم برای پرداخت الکترونیک ضروری است.


روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی همانند سایت‌های اطلاع‌رسانی با دو روش کلی امکان‌پذیر است. روش اول با استفاده از فروشگاه‌سازهای مختلف و روش دوم برنامه‌نویسی اختصاصی سایت فروشگاهی.

روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی

آنچه روش مناسب برای طراحی فروشگاه اینترنتی را تعیین می‌کند، نیازهای پروژه، حجم فروش، تعداد و نوع کالاهای موجود، فرآیندهای خرید و فروش و چشم‌انداز پروژه است.

انتخاب نادرست ابزار در هنگام پیاده‌سازی فنی ممکن است باعث افزایش زمان و هزینه یا از طرف دیگر ایجاد محدودیت در پیاده‌سازی قابلیت‌های مورد نیاز شود.

برای طراحی و برنامه‌نویسی بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی با ابعاد کوچک و متوسط و برخی از فروشگاه‌های بزرگ استفاده از اسکریپت‌های آماده مانند ووکامرس، پرستاشاپ و مجنتو گزینه‌ی مناسبی است. در مورد فروشگاه‌هایی با ابعاد بزرگ یا با امکانات و فرآیندهای خاص ممکن است طراحی سایت اختصاصی تنها گزینه‌ی موجود باشد.

اپونی تک برای پیاده‌سازی انواع فروشگاه‌های اینترنتی با امکانات متنوع آمادگی دارد با مناسب‌ترین روش‌های ممکن طراحی فروشگاه اینترنتی شما را به انجام برساند.


بازاریابی فروشگاه اینترنتی
برای جذب مشتریان به فروشگاه اینترنتی، روش‌های متنوعی وجود دارند که برخی از آن‌ها با فروشگاه‌های فیزیکی یکسان و برخی مختص به فروشگاه اینترنتی هستند. در این بخش به روش‌های آنلاین یا اینترنتی برای بازاریابی می‌پردازیم. یکی از روش‌های مفید و اثربخش در بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوایی است.

طراحی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی

در بازاریابی محتوایی فروشگاه اینترنتی، تولید محتوای مرتبط و مفید به ازای هر محصول و همچنین تولید محتوای جانبی که بتواند راهنمایی برای خریداران و جلب‌کننده‌ی اعتماد آنان باشد اثرات خوبی به دنبال دارد. همچنین درج نظرات خریداران قبلی در ادامه‌ی هر محصول می‌تواند راهنمایی برای خریداران جدید به شمار آید.

انجام تبلیغات آنلاین در ایمیل مارکتینگ، رسانه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی از سایر روش‌های تبلیغات آنلاین است. تحت هر شرایطی ایجاد ترکیبی همگن و اصولی برای بازاریابی ضروری است.

اپونی تک آمادگی دارد، پس از طراحی سایت فروشگاهی، مشاوره و اجرای بازاریابی اینترنتی فروشگاه شما را نیز بر عهده بگیرد.

سئو فروشگاه اینترنتی
سئو همانند سایر انواع سایت‌های اینترنتی در طراحی فروشگاه اینترنتی نیز قابل انجام است. در فرآیند سئو یا بهبود رتبه گوگل تلاش می‌شود جایگاه سایت در نتایج گوگل بالاتر از سایر رقبا باشد تا از این طریق، بازدید سایت افزایش یابد و در نتیجه مشتریان بیشتری از سایت فروشگاه اینترنتی خرید انجام دهند.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

دستیابی یک فروشگاه اینترنتی به رتبه اول گوگل با رعایت اصولی متفاوت و پیاده‌سازی نکاتی متمایز با سئو در طراحی سایت قابل انجام است. از جمله‌ی این اصول قابل تشخیص بودن فروشگاه، محصولات، قیمت‌ها، رتبه‌بندی‌ها و توضیحات هر کالا برای گوگل است. همچنین به دلیل حجم تصاویر محصولات، بهینه‌سازی‌های بیشتری در خصوص حجم و سرعت سایت‌های فروشگاهی می‌بایست به انجام برسند.

امکانات فروشگاه اینترنتی
امکانات موجود بسته به روش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، می‌تواند بسیار گسترده و مطابق نیازهای صاحبان فروشگاه باشد. برای شروع به کار یک فروشگاه اینترنتی نیازی نیست تمامی امکانات موجود در سایت آمازون یا دیجی‌کالا را در سایت خود داشته باشید، امکانات موجود در سایت شما می‌بایست با توجه به توان پشتیبانی و نیروهای انسانی شما و نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، طرح‌ریزی شوند. تمرکز بیش از اندازه روی امکاناتی که توانایی پشتیبانی آن‌ها را نخواهید داشت، تنها سبب می‌شوند طول اجرای پروژه و هزینه‌های ایجاد و نگهداری آن از کنترل شما خارج شوند.

برخی از امکانات متداول که در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی مورد نیاز هستند عبارتند از:

دریافت بانکی وجه خریدها با استفاده از کارت‌های عضو شتاب
دریافت وجه کالا و خدمات فروخته شده به صورت حضوری
تخصیص برچسب به محصولات برای یافته شدن آسان کالاهای مشابه
تعریف کوپن تخفیف با قوانین مختلف برای مشتریان
دسته‌بندی محصولات به صورت درختی و نامحدود
تعریف توضیحات، ویژگی‌ها، تصاویر مختلف و گالری تصویر برای هر محصول
تعریف سطوح دسترسی مختلف برای مدیران فروشگاه
خرید بدون ثبت نام در فروشگاه و امکان خرید پس از ثبت نام و قابلیت پیگیری سفارش‌های قبلی
تعریف تخفیف و فروش ویژه برای محصولات خاص
امنیت در طراحی سایت فروشگاهی
اینترنت به صورت معمول فضایی ناامن است. به همین دلیل رعایت آخرین اصول امنیتی برای حفظ دارایی‌های مادی و معنوی و حفظ اطلاعات شخصی و مالی افراد در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

امنیت در طراحی سایت فروشگاهی

حفظ امنیت در فروشگاه اینترنتی به دلیل سروکار داشتن با تراکنش‌های مالی، به دانش، تجربه و دقت بیشتری نیازمند است. بنابراین لازم است که در هنگام طراحی سایت فروشگاهی، این نکته به طور خاص مورد توجه قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت فروشگاه اینترنتی اینجا کلیک کنید: امنیت در فروشگاه اینترنتی.

سیستم دریافت سفارش
یکی از انواع فروشگاه اینترنتی سیستم دریافت سفارش برای مشتریان بنگاه به بنگاه( B2B ) است. این سیستم اغلب برای تولیدکنندگان، بازرگانان یا تامین‌کنندگانی که با تعداد محدودی نماینده یا توزیع‌کننده سروکار دارند قابل استفاده است. در این سیستم، نمایندگان فروش، برای سفارش کالاهای مورد نیاز خود به سایت تامین کننده یا تولید کننده مراجعه می‌کنند و کالاهای مورد نظر خود را سفارش می‌دهند. تفاوت‌هایی در سیستم سفارش با سیستم فروش وجود دارد. از آن جمله اینکه در این سیستم ممکن است پرداختی صورت نگیرد و کالاهای سفارش شده به حساب بدهکار خریدار منتقل شوند. تفاوت دیگر آنکه ممکن است تمامی کالاهای سفارش داده شده در انبار تامین کننده موجود نباشند بلکه پس از بررسی، حجم موجود کالا پس از هماهنگی با نماینده برای وی ارسال شوند.

سیستم سفارش خرید

ظاهر سایت‌های سفارش محصول نیز با ظاهر یک فروشگاه اینترنتی تفاوت‌هایی دارد. در یک سایت سفارش محصول، اهداف بازاریابی کمرنگ‌تر از یک سایت فروش است. در این گونه سایت‌ها، خریدار با اجناس آشنایی قبلی دارد و پیش از مراجعه به سایت، از نوع و تعداد سفارش خود آگاهی دارد. بنابراین هدف اصلی در این نوع سایت‌ها، دریافت هر چه سریع‌تر و آسان‌تر سفارش است.

خدمات جانبی دیگر مانند امتیاز دهی به سفارش‌ها، شیوه‌های خاص پرداخت مانند چک و حواله نیز ممکن است در این نوع فروشگاه موجود باشند.

امکان ارتباط این نوع سیستم‌ها با سیستم‌های داخلی فروش و سفارش کالا نیز وجود دارد به گونه‌ای که سفارش‌های دریافت شده به صورت خودکار در نرم‌افزارهای داخلی ثبت و پردازش شوند.

معایب فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه آنلاین علاوه بر مزایای متعدد، معایبی نیز دارد که در صورت عدم پیش‌بینی راه حل‌های مناسب ممکن است موفقیت پروژه را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از این معایب عبارتند از: عدم امکان گفتگوی رودررو برای اثرگذاری مستقیم در خریدار. در فروش اینترنتی، سایت می‌بایست تمامی وظایف یک فروشنده در متقاعد کردن خریدار برای خرید را بر عهده بگیرد. عدم امکان بررسی نزدیک کالا، عدم امکان لمس کالا و عدم امکان مشاهده‌ی کالا از تمامی زوایای مختلف از معایب فروش به صورت اینترنتی است.

اشکال دیگر در فروش اینترنتی، به ویژه برای فروشگاه‌های بزرگ، محدودیت در چیدمان کالا است. معمولا در فروشگاه‌های بزرگ چیدمان کالا به شیوه‌ای انجام می‌شود که خریدار بتواند با بیشترین تعداد محصولات رودررو شود و احتمال خرید کالاهای مورد نیاز وی افزایش یابد. در فروش اینترنتی این محدودیت وجود دارد که همیشه تعداد محدودی کالا قابل نمایش و عرضه به مشتری هستند و همین موضوع دقت در انتخاب کالاهایی با بیشترین احتمال فروش را پر اهمیت‌تر می‌کند.

آیا می‌خواهید محصولات خود را از طریق اینترنت به فروش برسانید ؟
برای دریافت مشاوره و امکان‌سنجی طراحی فروشگاه اینترنتی برای محصولات خود با ما تماس بگیرید و اهداف و برنامه‌های خود را برایمان شرح دهید. همان گونه که گفته شد، طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق، علاوه بر اطلاعات فنی در زمینه‌ی فعالیت به زیرساخت قوی الکترونیکی، اطلاعات کافی در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی نیز نیاز است. با تکیه بر دانش و تجربه تلاش می‌کنیم بهترین و کارآمدترین روش‌ها را به شما ارائه نماییم.

9 comments:

  1. iot training in chennai - Iot Training in Chennai - Internet of things is an technology which is basically to connect every product with the Internet.Definitely Best IOT Training Institute in Chennai will train you in this technology with an assured placements.

    DevOps training in chennai - It's right time to learn the trending technolgy such as DevOps.Try to find a Best DeVops training Institute in Chennai.

    blue prism training in Chennai - Blue prism is an developing and future technology of IT and start to start for Best Blue prism technology in Chennai.

    uipath training in Chennai - Best uipath course and training in Chennai will also create a better path for your future.
    microsoft azure training in chennai - Best azure training in Chennai offering the courses with guidance for Microsoft azure training.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. blue prism training in Chennai - If you choose to learn the blue prism or automation tool you are supposed to have the programming language. start to learn the blue prism training from the Best Blue prism Training Institute in Chennai.

    uipath training in Chennai - UI path technology is one of the fastest developing fields which has a lot of job opportunities such as software developer, Programmer and lot more. Join the Best Uipath Training Institute in Chennai.

    microsoft azure training in chennai -Microsoft azure technology is growing and soon it will be competitive aws. So students who start to learn Microsoft azure now will be well - paid in the future. Start to learn Microsoft azure training in Chennai.

    Chennai IT Training Center

    ReplyDelete