Tuesday 3 April 2018

محبوب ترین گرایشها در طراحی سایت


محبوب ترین گرایشها در طراحی سایت
صفحه اصلی  مقاله های طراحی سایت  محبوب ترین گرایشها در طراحی سایت

گرایش­های محبوب در طراحی سایت به‌ سرعت در حال تغییر است. مالکیت یک وب‌ سایت با طراحی منحصر بفرد در حضور سرعت‌ بالای این دگرگونی چالش بزرگی است که طراحان وب سایت با آن مواجه هستند. چرخه­ ی تولید روند کاری طراحی وب‌ سایت به این شکل است که افرادی خلاق با ایده­ های بکر طراحی‌هایی خارق‌العاده خلق می­کنند. در این میان افرادی هستند که این ایده­های خلاقانه را تکرار کرده و بکار می­گیرند. افرادی متخصص تر از دسته­ ی دوم، به صورتی خلاقانه از این ایده­ های بکر الهام گرفته و طرحی منحصر بخود به یادگار می­گذارند و این چرخه تکرار می­شود. مثال­ هایی ناموفق از به کارگیری گرایش­های محبوب در حرفه­ های متفاوت به چشم می­خورد. تصویر زیر شاید نمونه­ ای از یک قربانی تقلید کورکورانه­ باشد. در واقع توجه به این نکته لازم است که هر روند کاری محبوبی لزوماً مناسب کار شما نیست.

و بالاخره بررسی پنج گرایش­ بروز و برتر طراحی سایت :
استفاده از ابزار Hover States
Hover States یک ابزار مناسب برای جهت­ یابی در وب­سایت هست. به عنوان مثال می­تواند یک کلید برای کلیک کردن در صفحات وب­ سایت ویا یک کلید برای فعال­سازی اسلاید شو در قسمت گالری تصاویر و یا وسیله­ ای برای ورق زدن صفحات یک وب­ سایت باشد. در واقع به کمک این ابزار قادر هستید بدون ایجاد به هم ریختگی در ظاهر وب­ سایت اطلاعاتی مفید برای کاربر خود ارائه نمایید.

امروز استفاده از این ابزار، بسیار رایج و محبوب هست. تکنولوژی آن برای استفاده در دیوایس­های مختلف امکان­پذیر است به طوری­که علاوه بر ماوس، با تاچ اسکرین نیز قابل استفاده هست. به کمک Hover States با سهولت جهت یابی در وب­سایت خود، می­توانید تجربه­کاربری خوبی به ارمغان آورید.
ابزار Hover States روشی مناسب و بسیار متداول برای ساده کردن ارائه­ی اطلاعات در وب­سایت و افزایش محبوبیت تجربه کاربری هست.

الگوهای رابط کاربری و تجربه­ های کاربری
استفاده از الگو و قالب همیشه برای سهولت کارهای بشر بکارمی­روند. در حرفه­ ی طراحی وب­ و سئو سایت نیز استفاده از الگوها بسیار رایج و متداول است. واضح است که موفقیت طراحی یک وب­ سایت به میزان چشم­گیری بر تجربه­ های کاربری آن وابسته است. به کمک رابط کاربری مناسب، مخاطب وب­ سایت شما به روشی دلخواه خود از سایت شما بهره برده واز آن لذت خواهد برد.

استفاده از pop-up های نام نویسی/ورود از طریق ایمیل
به نظر می­رسد که استفاده از pop-up­های ایمیل ابزاری رایج در گسترش آنلاین مارکتینگ است. هر وب­سایت با روشی متفاوت در صدد ترغیب مخاطبین به نام­ نویسی در وب­سایت از طریق ایمیل است. گاهی شاهد وب­سایت­هایی هستیم که ارائه­ ی برخی خدمات خود را مستلزم نام نویسی در وب­ سایت می­کنند. تصویری که در ادامه مشاهده می­کنید نمونه­ای از ترغیب کاربر برای نام ­نویسی از طریق یک جمله یا شعار را نشان می­دهد:

استفاده از روش Parallax
روش طراحی وب parallax یکی از روش­های متداول طراحی در سال 2015 است. انعطاف این روش موجب کاربرد متداول این تکنیک شده است. Parallax در طراحی سایت به معنای انطباق تصاویری دوبعدی است که دید سه بعدی به مخاطب القا می­کند. این در حالی است که برخی معتقدند که استفاده از این تکنیک ممکن است موجب کاهش صورت لودشدن صفحات وب سایت شود اما همچنان این روش یکی از تکنیک­های کاربرپسند در طراحی سایت به شمار می­رود.

استفاده از تکنیک ImageHero
استفاده از تکنیک Hero Image نیز جزو روش­های محبوب در طراحی سایت به شمار می­آید. این روش درواقع همان استفاده از تصاویر بزرگ موجود در اولین صفحه وب سایت­هاست. هدف از این تصاویر ایجاد یک منظره جذاب و تاثیرگذار در نگاه اول در ذهن مخاطب هست.

Hero Image یکی از تکنیک­های طراحی بصری هست که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد.

No comments:

Post a Comment